Menara Taming Sari

Tarikh riadah : 03/04/2010

Menara pandang setinggi 110 meter yang terletak di Bandar Hilir, Melaka (bersebelahan Dataran Pahlawan). Menara ini dapat berputar 360 darjah untuk para pelawat melihat panorama Bandar Melaka secara keseluruhan.

Waktu lawatan : 10.00am hingga 11.00pm

[cetsEmbedGmap src=http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Unknown+road&daddr=Jalan+Merdeka&geocode=FRsmIwAdxCUZBg%3BFRVtIQAdJisYBg&hl=en&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=17&sll=2.190295,102.249445&sspn=0.004964,0.006899&ie=UTF8&ll=2.236523,102.301941&spn=0.317674,0.441513&z=11 width=350 height=425 marginwidth=0 marginheight=0 frameborder=0 scrolling=no]

Kami sampai awal.. belum jam 10.00am dah terpacak situ.. maknanya nak parking kereta amat lah mudah.. kosong.. lengang.. hehehe.. sampai je terus beli tiket dan terus masuk.. tak ramai orang.. menara taming sari ni akan naik sambil berputar 360° sehingga la 80 meter dari paras lantai.. jangan bimbang, waktu naik tu ada suara dari speaker bercakap tentang menara tu.. masa naik turun tu ialah 5 minit.. waktu pegun kat atas 1 minit sambil berputar.. boleh la tengok seluruh melaka…

Harga Tiket Menara Taming Sari :

Dewasa = RM20 ( kalau tunjuk MyKad : RM10)

Kanak-kanak ( 3-11 tahun ) = RM10 ( kalau tunjuk MyKad : RM5)

ni ada gambar.. enjoy!.. (klik gambar)

Tags: , , , ,

Leave a Reply